fredag 17. september 2010

Lansering av Slettvoll og Helene Hennies nye kolleksjon

Som humorist beveger du deg heile tidå ytterst på stubet, og der balanserer du på ein egg. Det kan skjera seg, og du kan skjera deg og du kan detta ner. (Per Inge Torkelsen)


God morgen godtfolk! Her ved Oslofjorden er det strålende vær i dag, og alt arbeid burde egentlig tas med utendørs. I stedet må nok denne morgenen brukes til innendørsaktiviteter av ymse slag (les: husarbeid). Så skal turen inn til Oslo, hvor valget av vårt nye stuebord skal fattes. Jeg står mellom tre forskjellige modeller som alle er fine på hver sin måte. Det ene bordet legger nok litt flere føringer når det gjelder valget av andre nye møbelkjøp. Skal jeg gå for det klassiske, som kan vare i 20 år, eller skal jeg trå til med det som akkurat nå ligger mitt hjerte nærmest? Jeg tror nok at jeg vet svaret, innerst inne...


Ett av bordene er sett hos Studio Slettvoll i Oslo. Der var jeg på pressefrokost onsdag, i anledning den offisielle lanseringen av Slettvolls nye kolleksjon. Helene Hennie har, i samarbeid med Slettvoll, designet de nye møblene. Jeg fikk en lang og interessant prat med henne, om utforming og tanker bak kolleksjonen. Den er ment å videreføre de eksisterende seriene hun står bak, med nye modeller som passer i både klassiske og moderne hjem. Helene Hennie legger stor vekt på møblenes kvalitet, funksjonalitet og fleksibilitet, samt at man skal kunne tilpasse møblene til resten av hjemmets innredning. Det kan lett bli statisk og lite personlig dersom alt skal ha et ensartet uttrykk. Hun liker derfor å blande de mørke tresortene med de lyse. Lyssetting er utrolig viktig for at møbler og interiør skal komme til sin rett, og Slettvoll har også her flere flotte modeller å velge blant.
For å ta en nærmere titt på den nye kolleksjonen, anbefaler jeg dere å ta en tur innom en av butikkene deres. Flere bilder fra kolleksjonen finner dere her på bloggen, ved å gå inn på mitt tidligere innlegg fra førpremieren hos Studio Slettvoll på Ski. Dere kan også gå inn på Slettvoll sine hjemmesider.


PS! Har du ikke meldt deg på min giveaway ennå? Da kan du gå inn her for å melde deg på.
Ønsker dere alle en deilig helg!
Klem,
Anette Willemine
Foto: Anette Willemine og NIB/Solveig 

15 kommentarer:

  1. Heisann..
    Så hyggelig og se bilder av deg da:)
    Var nok mye flott og se der ...
    kos deg med valg av bord..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. så kjekt å se deg også på slutten der!! Hennie er en inspirasjon, utrolig dyktig!
    God helg til deg! Klem J.

    SvarSlett
  3. Heisann - så kjekt å se deg " live"!
    Heldiggris som fikk vært der:-)
    Riktig god helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  4. Hei!!
    Nydelige bilder, og kjekt å se deg!!!!
    Tror nok du tar det bordet som ligger hjertet nermest til slutt:)) God tur inn til Oslo, og en riktig god helg til deg og dine kjære!!
    Klem

    SvarSlett
  5. Kule dama! Herleg innlegg!

    God helg!
    Klem E :)

    SvarSlett
  6. Mye flott fra Slettvoll og Hennie, klassisk og behagelig. Flott bilde av deg nederst, du er en nydelig dame! Og grattis med 1-årsdag for bloggen. Hurra!:) God helg! Klem H

    SvarSlett
  7. Hun er utrolig flink, Helene Hennie! Hun har løftet slettvoll tusen hakk fra der de var...Du er nydelig du også! Ha en super helg!

    SvarSlett
  8. Så mye fint! Spennende å lese litt om hvilke tanker hun har bak møbleringen. Den skinnstolen hadde vært fantastisk å hatt - ti ville hester hadde ikke fått meg ut av den en regnværsdag *smiler*
    Lykke til med valg av bord. Ikke alltid så lett det..
    God helg!
    K

    SvarSlett
  9. Grattis med 1 års dag for bloggen.:-) valgets kvaler er ikke alltid lett :-) slettevold har jo så mye lekkert.:-) og både du og hennie står i stil .:-)

    en god helg :-) nyt solen.:-)

    klem

    SvarSlett
  10. Her var det mye fint! Blir spennende å se hva slags stuebord du velger :o)

    Ønsker deg en strålende flott helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Mye fint her, ja! Koselig a se bilder av deg ogsa!

    Hvordan gar det med strikkeprosjektet ditt? Jeg strevde ille i gar kveld og tenkte pa deg! ;-) Men jeg ga IKKE opp - "litt" sta? Det gikk til slutt. Tror allikevel ikke jeg skal starte profft, nei - hehehehe...

    ha en fiiin lordag!
    klem Mette

    SvarSlett
  12. Jeg har Slettvoll-butikk i nærheten her og må innrømme at jeg ikke har vært der etter at de flytta butikken...VET jo at de har mye fint og med det salongbord her hjemme jeg IKKE er fornøyd med så blir det for farlig å stikke innom akkurat nå. Har det med å "falle" for ting og da blir jeg litt urokkelig. Unngår derfor fristelsen. Spent på hvilket valg du gjør idag og misunner deg litt turen;)

    Jeg har valgt farge til det skapet mitt idag og maling er kjøpt:)) Lys dus lindegrønn, glansgrad 15. Spent på å se om det vil fungere:)Jeg har også noe lasurmaling jeg kan spe på med sånn som du foreslo. Takk for tipset for det med lasur var ikke en tanke jeg hadde tenkt:)
    Kos dæ i Oslo:)

    SvarSlett
  13. Oi, så heldig du er som fikk være med der. KJempe moro å se bilder :)
    Lykke til med valg av bord, regner med du finner det rette :)

    klem

    SvarSlett
  14. Både damen(e) og varene har stil. ;-)
    mvh
    Lise

    SvarSlett
  15. Hi Anette,
    thank you so much for leaving a comment... I'm so glad so I can take a look through your great and inspiring blog, many greetings from Germany
    Bine

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!