tirsdag 23. oktober 2012

Juledrøm

Hvis du venter på det rette øyeblikket der alt er trygt og sikkert, vil det aldri komme. Fjell blir ikke besteget, løp blir ikke vunnet, og varig lykke blir ikke oppnådd. (Maurice Chevalier)

8 uker - til vi sitter samlet rundt julebordet her hjemme. Jeg har ikke tenkt til å skrive innlegg om julen hver dag - ennå, men synes det er hyggelig å komme med en anbefaling dere kan hygge dere med når tiden er inne.
Som de aller fleste interiørfantaster, liker også jeg å kjøpe julemagasiner. I år har det kommet et nytt, denne gangen fra Tara. Magasinet Juleønsker er intet mindre enn vakkert. Nydelige bilder og delikat layout, og masse inspirerende artikler og ideer. Verdensmesteren i blomsterdekorasjon, Stein Are Hansen, viser hvordan man kan lage de fineste adventsstaker. Vi får innblikk i Jette Frölichs juleunivers, tips til julegaver, ideer til innpakking og dekorasjon, og vi lærer å lage en alternativ julebrunch med min store helt; matstylist og kokebokforfatter Paul Løwe.
Blant mye mer så er det også tips til hvordan dekke et julebord, og der har jeg vært heldig å være en av bidragsyterne. Håper at noen kan finne inspirasjon fra det.
Som dere skjønner er det lett å anbefale Juledrøm fra Tara. Her er noen bilder fra magasinet.

Har noen av dere kjøpt julemagasiner ennå?

Ønsker dere en fin ettermiddag!

Klem,
Anette Willemine

Foto portrett: Kjersti Gjems Vangberg. Andre foto: Sunhome og Tara




 

39 kommentarer:

  1. Å Anette!
    Eg som syns det er for tidleg med julemanna og julebrus..
    Men dette var lækkert ;-)
    Og klart ein må starte no viss ein skal klare bli ferdig før Jul!

    Måtte kvelden din bli god :-)

    klem

    SvarSlett
  2. Hehe, plutselig er jo jula her! Men jeg har ikke kommet meg ut av august enda jeg ;-)

    SvarSlett
  3. Vilken fin bild på dig ...!! och vad kul att du varit med och bidragit i tidningen.....ser fint ut det lilla man ser .

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvarSlett
  4. Så moro AW!!
    Nydelige bilder!
    Du er jo en mester på å dekke lekre bord!
    Flott bilde av en vakker kvinne også!
    Fortsatt fin dag til deg!
    Klem.

    SvarSlett
  5. SÅ gøy, å så flott du er på bildene.
    Jeg er virkelig et jule menneske, vi har laget (og spist)en prosjon med kakemenn allerede, pakkene er for lengst pakket inn og jeg tripper for å ta frem det andre.
    Hi hi.
    Nydelig innlegg.
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  6. Nydelege bilder av deg! (veit jo ikkje korleis du ser ut i røynda då...) ;) Litt tidleg for juleinspirasjon, men som bloggar har eg sett i gang tidlegare for kvart år. Like mykje med vinterpynting, som julepynting. Kjempeflott å få inspirasjon i god tid før desember!

    Gratulerer med bidraget!

    God klem,
    e :)

    SvarSlett
  7. Jula kommer fortere enn jeg aner .... særlig siden jeg synes uka kun består av mandager og fredager for tiden:)
    Jeg har ikke helt kommet meg fra høsten enda og har dermed ikke begynt å tenke på jul engang.
    Men jeg får kjøpe meg bladet og få litt god julestemning. Da kommer det seg nok:))
    Skjenken din under her ble knallfin by the way;)

    SvarSlett
  8. Jeg er absolutt ikke i julemodus enda...venter egentlig på sommer'n som aldri kom jeg;)

    Gratulerer med artikkel:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  9. Å, det bladet MÅ jeg ha!
    Så gøy at du er med, Anette!
    Det gleder jeg meg til å se:-)
    For et vakkert bilde av deg!
    Du er bare skjønn!

    Klem

    SvarSlett
  10. Hei igjen, Gratulerer nok en gang! Superfint ble det! klem Siv:-)

    SvarSlett
  11. Så fine bilder Anette, og tenk å få være bidragsyter... flinke deg:)
    Kjenner jeg gleeeder meg til jul og få familien samlet når jeg ser slike bilder:)

    Ønsker deg en fiiiin tirsdagskveld:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  12. Koselig og lese jule blader, skal kjøpe det litt nermere jul :)

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  13. Visst har kjøpt magasinet, og visst koste jeg meg med ditt bidrag! *S* Magasinet er helt lekkert. Flotte bilder og gode artikler. Verdensmesteren i blomsterdekorering var et klart høydepunkt og selv om Jette Frölich er kjent stoff, koste jeg meg med den artikkelen også. Skal til København før jul, og storgleder med til å se de store dekoreringene hennes. Hm - det er vel likevel litt tidlig å si god jul til deg :-) - Liv

    SvarSlett
  14. Hallo,vi sier oktober...advent,første søndag i desember...da kan vi begynne.Det gjorde jeg mange år i UK,USA og Danmark:)

    SvarSlett
  15. Er som sagt i bunken min, stolt av deg!!
    Klem♥

    SvarSlett
  16. Så nydelig fint bilde av deg!:)
    Ikke kjøpt et julemagasin enda nei men jeg er nesten ferdig med årets julegaver og tenker stadig på julepynting og andre forberedelser:)
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  17. Please tell me is that a new magazine ???....happy evening,...love Ria...xxx..

    SvarSlett
  18. Skulle tro dagens ord var skrevet til meg.
    Og så mange flotte julebilder. Jeg er faktisk begynt å tenke jul, påvirket av jobben min i et glassmagasin, helt sikkert.
    Og så liker jeg å ha god tid.
    Det bordet du har dekket ser kjempefint ut:)

    SvarSlett
  19. Herlig blad!
    Det er min favoritt så langt denne julen:) Og så gøy med borddekkingen din, flinkis ♥

    SvarSlett
  20. Hei!
    Det blir spennende å lese! Fint bilde av deg! Jeg har fått Familiens Juleideer, men ellers har jeg ikke kjøpt noe selv. Litt tidlig, eller kanskje ikke? Jeg tror et par snøkorn vil hjelpe på juleinspirasjonen, og det skal vi visst få snart! Ønsker deg en fin dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  21. Hei skjønne deg:)
    Ja i dag er det jo akkurat 2 mnd til jul og eg har snikk kjøpt 3 juleblad og så fekk eg Sanselig jul i posten igår,så herlig bok den skal eg storkose meg med og hente inspirasjon fra:)
    Skal jammen meg sjekke ut Tara sitt juleblad,alltid kjekkt med desse blada!
    Eg synest alltid det er kjekkt å pynte til jul til 1.desember og pynter juletre tidligt og når eg skriver at eg har pynta treet på Facebook så får eg så mange reaksjoner på at det er altfor tidlig,hihi lika festlig kvar gong å lese kommentarene,men eg e liksom ferdig med jula 1.januar eg så synest det er bedre å kose seg i Desember både med pynt og annet:)

    Ein flott dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  22. Takk for tipset, fine julemagasiner kan man vel ikke få nok av? ;)
    Jeg synes ikke det gjør noe med juleblogging, jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å få litt julestemning, hihi! Bare sånne små ting som at jeg spiste sesongens første klementin i går, og at det blir mørkere ute... og 2 mnd er jo ikke såå lenge med tanke på alt man har lyst til å lage og gjøre før jul.

    Klem fra Ann Merete

    SvarSlett
  23. Hei høpp!

    Takk for tips!!

    Nei har ikke kjøpt juleblad enda,men i november er det lov:)Ikke lenge igjen til det blir handlet inn her.Nå fokuserer jeg på å få lagt inn julevasken i tids klemma her...Tror jammen det blir å vente til våren med rundvasken:)

    Ha en fin dag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  24. Sååååå flink du er Anette. Jeg skal løpe å kjøpe. Stor høstklem fra meg

    SvarSlett
  25. Hei! Har ikke kjøpt noe julemagasin enda,men det skal jeg definivt gjøre ! Må kjøpe Tara, skjønner jeg :)Går fort til jul,dagene løper avgårde. Vanskelig å henge med :) Førjulstiden er travel,men hyggelig. Bruker si det er en lysfest i mørke :) Julestress bør en unngå,hvis en kan,men litt stress er hører med . Hyggelig å pynte... det er minst halve kosen . Ha en fin dag videre ! Gleder meg til vakre bilder i Tara:) Klem fra Liv

    SvarSlett
  26. Hei hei! Så heldig du er som er med der også! Har ikke tenkt helt å kjøpe noe julemagasin enda, leeeenge til jul ;) Synes ikke så mye om at de putter jula på oss i begynnelsen av oktober og utover. Men snart... :)

    Ha en flott onsdagskveld!

    Klem fra Desirée

    SvarSlett
  27. Så vakker du ser ut på bildet =) Og du har så fin stil at du har sikkert noe inspirerende å dele når det gjelder borddekning også! Takk for koselig hilsen hos meg også.Nyt kvelden!

    SvarSlett
  28. Bare 8 uker....???? oj det går fort!! Jeg er ikke begynt å tenke på julen i det hele tatt!! Kanskje på tide....
    Ha en fin kveld
    klem Tove

    SvarSlett
  29. Dette så spennende ut, det må nok i hus ganske snart, kjenner jeg, julestemningen er stigende:))
    Fin uke til søte deg !
    Klem Tone

    SvarSlett
  30. Dette julemagasinet så kjempe lekkert ut. Det tror jeg at jeg skal kjøpe om ikke altfor lenge :) Så moro at du er med og bidrar, flink du! Klem fra Elin

    SvarSlett
  31. Selvfølgelig skal jeg kjøpe julemagasiner og gleder meg stort til det! Er liksom ikke helt i julemodus enda. Men her var det mange flotte bilder og masse inspirasjon. Ikke rart du blir plukket ut til å ha innlegg i dette bladet!
    Finfin torsdag til deg fra Berit

    SvarSlett
  32. Hei, Liv! Er så enig med deg. Det er en lysfest i mørke.
    Nyt torsdagen!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  33. Hallo, It's me!
    Yes, this is a new Norwegian Christmas Magazine.

    Wishing you a wonderful day!

    AW

    SvarSlett
  34. Hei, Berit!
    Hi, hi, er nok ikke i riktig julemodus ennå, nei. Men det er likevel koselig å ha noe å bli inspirert av før det hele starter. :o)
    Liker at det er litt travelt før jul, bare jeg klarer å unngå stress.

    Ønsker deg en fin torsdag!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  35. Kjøpte det forrige uke (eller før?) og syntes det var så utrolig gøy å få øye på deg der. Jeg har ikke tillatt å la julefølelsene strømme på, men jeg forbereder meg mentalt på alt som skal komme. Det jeg tenker på først nå er Halloween og gleden barna har over den.

    SvarSlett
  36. Gosh, nå går det jammen fort mot jul! Gleder meg spesielt mye i år, siden det blir første jul noensinne hjemme hos oss selv! Svigers lot seg heldigvis overtale til å komme til oss i år ;) Klemmer

    SvarSlett
  37. Gratulere så mye med plass i bladet. Har ikke lest det, men må se om jeg finner det i en av mine nærbutikker. Takk for godt tips :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!