torsdag 15. november 2012

Juleinspirasjon III

Det er ikke moralsk å gjøre noe fordi det er moralsk. (Piet Hein)

Hei, alle gode!
Butikkene har fått julepynten opp av eskene, og nå er det i ferd med å bli julestemning i ethvert butikkhjørne.
De fleste byer har åpnet julegater, og det samme har kjøpesentrene. Uten sneen
og med fønvind i 10 varmegrader, er det likevel noe som står igjen før jeg har julen helt inn under huden.
Derfor er det fint å ta det inn i porsjoner. Bygge opp forventningene?
Vel, det er jo noe av det vi bloggere er med på å gjøre.
Som her på bloggen; jeg ønsker å dele inspirasjon med dere lesere.
Dere bor både i byer og ytterst i havgap, i inn og utland, det ser jeg på bloggens statistikk.
Det er for meg ekstra hyggelig å tenke på at uansett hvor dere sitter og leser bloggen,
så er det noen jeg kan dele inspirasjon med.
Som i dag, da kommer det mer julestemning.
Denne gangen fra Rivièra Maison.
Bildene er tatt i butikken på Sandvika Storsenter, da julepynten var på vei ut av kartongene. Fortell meg gjerne hva dere synes! Jeg skal fotografer mer fra butikken i morgen - så følg med.
Dere kan også lese Juleinspirasjon II - Julerødt og Juleinspirasjon I

Ønsker alle en glad dag!

Klem,
Anette Willemine

Foto: Sunhome










24 kommentarer:

  1. Så lekkert!! Knallfine utstillinger de har, herlige bilder, drømte meg nesten bort! Og den juletrepynten som hadde de små stjernene hengende rundt, og den ganske like med små lampeskjermer! I am in love!!! Jeg samler på slike spesielle juletrepynter, og alle forteller med en historie når de henger på treet mitt. Enten om en plass jeg har besøkt, eller en jeg har fått den av. Det er så koselig. Bare synd det er så langt til den butikken.....;)

    Tiden går jo kjempefort nå, kjenner jeg ikke henger helt med. Formen har ikke vært den beste og laber energi, men det blir nok jul allikevel :)

    Gleder meg til bildefortsettelsen!
    Ha en fantastisk dag, Anette Willemine!

    Klem fra Desirée i nord :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de har mye fin. Gleder meg til å se mer i morgen. Visste du at de har nettbutikk? http://rmnorge.no/nettbutikk
      Hvis det er noe de ikke har, som du gjerne vil kjøpe, så kan jeg sikkert hjelpe deg med å kjøpe de for deg. Butikken liggen bare en halv time herfra, så kan jeg sende det til deg i posten. Bare et tilbud. ;o)

      Så kjedelig at du ikke er i form. Du får ha god bedring. Håper energien kommer fort tilbake.
      Ønsker deg også en flott dag!
      Klem,
      AW

      Slett
  2. I love Riviera M.....so nice all !!...love Ria...xxx...

    SvarSlett
  3. Åå, gjett om jeg ønsker meg den "medisin/røde kors"-puta til jul a, mor! ;D

    SvarSlett
    Svar
    1. I know! Skjønte at denne ville falle i smak hos deg. Jeg synes den er superfin, så den står på min ønskeliste også! Bombe!

      Slett
  4. Sååååå fint, Riviera Maison har bare så mye lekkert. Noe av det har jeg for dattera hadde butikk tidligere og solgte Riviera.

    Gleder meg til du viser oss mer.

    Bente

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Her er det mer meg.:)) selv om man jo nesten alltid , blandt så mye fint finner noe snodig..det snodige bidraget i mine øyne her, var juletrepynten alla lysekrone med lampeskjermer.:) lurer på om det blir en hit ? :-)) Ellers veldig mye fint..) kanskje spes bjellene med tekst på.:)

    Ha en fin dag..))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er noe for alle, tror jeg. Bjellene står på min ønskeliste. Kommer nok til å kjøpe et par i morgen. Da skal jeg ta flere bilder i butikken i Sandvika. De har sååå mye fint! Det har du også, forresten. Man skulle jo ha vært Onkel Skrue, vet du! Hi, hi.

      Fin kveld til deg :o)

      Slett
  7. Riviera Maison har ufattelig mye lekkert ! Absolutt favoritt ! Julepynten er også helt fabelaktig .... RM har helt klart "det lille ekstra ", være seg møbler ,tekstiler ,eller annet ! De har jo alt .. Skulle gjerne møblert hele huset med RM møbler:) Butikken på Sandvika Storsenter er absolutt verdt et besøk,en opplevelse bare det å gå rundt og titte.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan bare si meg helt enig! :o)

      Slett
    2. Hei igjen ! Glemte i innlegget mitt over å rose deg for de flotte bildene:) Klem fra Liv

      Slett
    3. Tusen takk, Liv! Det er så hyggelig at du blir inspirert av bildene. Det er nemlig mye jobb, både med fotografering og redigering. ;o)

      Fin dag til deg, du gode!

      AW

      Slett
  8. Herlige bilder...
    Ha en knall fin kveld
    klem

    SvarSlett
  9. Hei Anette!
    Det er virkelig masse lekkert i butikkhyllene nå, og dine utvalg fra Sandvika storsenter er intet unntak. Likte veldig godt spisebrikkene i kurv. Sånn passe rustik og helt supre på en rød duk.Men elgehorn på veggen og sofaputer med rødekorsflagg er ikke helt jul for meg. Jeg må ha ruter, og så må jeg har ruter og enda mere ruter! Røde og hvite, selvfølgelig.Og så noen noen nisser her og der. Gleder meg til mer juleinspirasjon fra deg! God torsdagskveld!
    Hilsen Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig hilsen, både her og i tidligere innlegg! Du er så god. :) Jeg forbinder røde og hvite ruter med min barndoms jul. Moren min hengte rutete julegardiner på kjøkkenet, og det gjør hun fortsatt. Det er hyggelig å ta vare på tradisjoner, også når det gjelder pynting til jul. Jeg har nok med årene forandret meg fra bare rødt til jul, til at det er fint å lage nye tradisjoner med andre farver. Det er mange måter å skape julestemning uten at det nødvendigvis må være rødt. Det finnes likevel steder i huset hvor det blir rød jul, likevel. ;o)

      Ønsker deg en fin dag!

      AW

      Slett
  10. Ble både inspirert og shoppesugen jeg AW ,her jeg sitteligger ytterst på den nøgne forblåste ø på vestkysten!!!!Kan blåse så mye det bare vil når jeg kan kose meg med slike flotte bilder gjør det ingenting!!!!
    God Helg!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  11. God morgen!

    Så mye flott, digget geviret og den lille lysekronen til å henge på juletreet!
    Skikkelig julestemning her på morgenkvisten nå når jeg leser innleggene dine, herlig :-) Har snikpyntet litt her hjemme, men bare litt ;-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  12. :) Fine innlegg! Tenkte på deg i dag og ville sende en liten hilsen:) GOD fredda! Sol

    SvarSlett
  13. Juleinspirasjon tar vi gjerne med! :)

    Litt juleinspirert gi-bort på min blogg i dag. Velkommen til å være med :)

    SvarSlett
  14. Hei :)
    Mange flotte bilder - herlig inspirasjon!
    Ønsker deg en riktig god helg ♥
    Klem Anette

    SvarSlett
  15. Mye fin ther, ja - likte bildet nr 1 veldig godt.
    Liker glass, hvitt, kongler = jul + rødt

    Men, den hengende juletrepynten - lik en chandeler....hmmm....var ikke julete for meg :) - men, sikkert moro for enkelte andre !

    Flotte bilder, som alltid - du er veldig flink til å ta detaljer, som gjelder.

    Lykke til imorgen og god helg :))

    SvarSlett
  16. Hei søte deg,
    jeg må bare takke for fine ord du har lagt igjen hos meg, jeg blir så glad!

    Masse deilig inspo her ja :)

    Jeg vil veldig gjerne møte deg over lunsj før jula, bare send meg en sms med dager du kan, så ser vi hva vi får til *smiler*

    Ønsker deg en fortsatt nydelig helg, her er vi snart ferdig med fase 1 av renoveringen i heimen *hurra*

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!