tirsdag 13. november 2012

Juleinspirasjon II - Julerødt


Jula er for alltid, ikke bare for en dag,

for det å elske, dele og gi, kan ikke settes vekk
som bjeller, lys og glitter i ei eske på ei hylle.
Det gode du gjør for andre, er det gode du gir deg selv.
(Norman Wesley Brooks)

God morgen på en tirsdag! En vegg av tåke ute i dag, og det er derfor ekstra hyggelig å tenne stearinlys her jeg sitter på hjemmekontoret. Sammen med en kopp god kaffe er dette en fin måte  å starte morgenen på.

Jeg fortsetter inspirasjonen til julepynt og -dekorasjoner. I dag har jeg valgt å vise jul i rødt.
Ser dere noe her dere liker?

Glad tirsdag til dere alle!

Klem,
Anette Willemine

Foto: Sunhome. Alle produkter er fra Skeidar.








29 kommentarer:

  1. Rødt har blitt min julefarge nr. 1. Men bytter ut nisser med engler...
    Fin dag til deg
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. mmmm julestemning....:-) Ønsker deg en fin dag!

    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Du gjør det såååå vakkert! Ha en nydelig dag med masse kaffe. Klem fra Bergen

    SvarSlett
  4. god morgen :)
    kjempefint vers, du har lagt ut
    og nydelig sengetøy!
    rød jul er nostalgi, -klem,magny

    SvarSlett
  5. Jeg ser aaaltfor mye fint,det er det som er problemet *lol*
    Toveklem:)

    SvarSlett
  6. Härliga jultextiler!

    Kram sabina

    SvarSlett
  7. Ser maaaaassssse jeg liker :-) Det var mye rodt og hvitt og skandinavisk da jeg var pa julemessen til Country Living Magazine i Islington i helgen ogsa! Herlig tid vi gar imote, synes jeg :-)

    SvarSlett
  8. Så herlig julestemning,eg må ha litt rødt i hus for det høyrer liksom jula til:)
    Husker for mange år siden hadde eg alt i rødt ,røde duker,gardiner og alt men nå er det lite,hihi rart korleis ein forandrer seg etter som åra går,men eg synest det er vekdig koselig å komme inn i heimer som er orntlig rødt,men kunne ikkje hatt det sjølv.
    Ein nydelig dag til skjønne deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. For et aldeles nydelig og stemmningsfult innlegg.
    Så flink du er.
    Takk for hyggelige ord hos meg.

    Ha en flott dag
    Karianne

    SvarSlett
  10. Mye lekkert her også,må ha litt rødt til julen,men det blir mindre og mindre nisser :-)
    Herlige bildet

    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Det er veldig koselig med rød jul, men ikke helt meg:)
    Noe rødt har vi selvfølgelig, nisser og, men ikke hele huset, hehe:)

    Flotte bilder ♥

    SvarSlett
  12. Syns det var veldig koselig å se julefargen RØDT tilbake,
    det er jo julefarge nr 1 for meg :)

    Tåken kom utover her i ettermiddag også....tris, grått og litt yr i lufta.

    Men, en solstråle av en nabo kone ringte på min dør,
    og inviterte meg til nabotreff/strikking/håndarbeidskveld, og det IKVELD - jepp dit skal jeg og strikketøyet mitt.

    SvarSlett
  13. Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig koselig med litt rødt i julen. Selv om det kommer til å bli atskillig mindre rødt i år enn det det har vært tidligere, blir det nok noen innslag for å blidgjøre mann og barn :-)

    Nydelige bilder du har tatt hos Skeidar. Jeg storkoste meg på treffet, alltid så hyggelig å prate med deg Anette. Vi fikk jo en spennende avslutning på kvelden med leting etter bil - hi, hi ;-)

    Så rart at vi har nesten lik signatur. Jeg husker jeg dreiv og trente på den på ungdomsskolen, men det er nok litt mer svung over den nå :-)

    Ha en fin tirsdagskveld!

    Klem
    Anett


    SvarSlett
  14. Det er flott med rødt til jul ......og sommerlig om sommeren :)
    Flotte inspirerende julebilder.
    Fin november kveld ønskes deg :)

    SvarSlett
  15. Åh sååå kyligt. Rött vackert.
    Kram vännen
    Eva

    SvarSlett
  16. OM jeg ser noe jeg liker??? Selvfølgelig! Rødt er min julefarge. Røde og hvite smårutete gardiner på kjøkkenet og rødrutete kjøkkensett samt nisser lager julestemning for meg. Nå skal det riktignok sies at jeg fyller ikke vinduskarmer og hyller med Nillenisser, men har gjennom mange år samlet diverse Hadelandnisser og Karen blixen-pynt. Noen PP julekuler har jeg også. Og selvsagt har jeg spart på en del jentene har laget i oppveksten. Og en julekurv fra 1955 som min mor laget første julen hun var gift. Den er i rødt og dyp gult glanspapir og pyntet med ROSA nellikkglans. (*s*)Og så julekrybben da - den er skåret ut i oliventre og er en gave fra husbond' for noen år tilbake. Han laget også stall med utskåret Betlehemsstjerne over og med innlagt lys (omformer fra eldstejentas Lundbyhus og en knøttliten pære). Stallen er virkelig et prakteksemplar, sikkert veldig ulikt stallen det står om i skriften. Høyet inni har jeg ærlig og redelig stjålet da vi var på "Jul i fjøset" på en landbruksskole for mange år siden. Det er ikke så mye, bare en håndfull, og slett ikke nok til å mette verken en sulten ku eller sau! Så ingen har vel savnet det. I stuen har jeg gått fra røde løpere til lin. Synes det demper litt, og så passer det så flott til røde tulipaner! Julebordet blir dekket med min fineste venezianskbroderte linduk laget av min mamma, og med nypusset sølv og hjerteserviset fra PP.Mangler enda noen få tallerker og litt boller/fat, men det er gått ut av produksjon så jeg håper noen har litt til overs å selge. I år har jeg også planer om litt julete sengetøy. Så det du viser over her hadde vært midt i blinken. Og rundt inngangsdøren skal jeg i år ha grangirlander og led-lys. Gleder meg til å begynne. Kjenner nesten det kiler litt i magen bare ved tanken. Kos deg masse med dine juleforberedelser. Gleder meg til å følge med på bloggen din underveis. Ha en veldig fin kveld Anette! Klem Berit

    SvarSlett
  17. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  18. Herlige sammensatte stemningsfulle bilder/miljøer...her kunne jeg like å være gjest...men er ikke god på det selv.:)) prøvde å lage rød jul i fjor..
    får det ikke til..rett og slett..))tror det røde kræsjer med mine
    egne energier..og sånn er det vel bare vi er..forskjellige...Det
    MÅ ikke være sånn (heldigvis) at alle skal har rødt til jul...
    når vi er så forskjellig i fargevalg ellers.:))To much for me.:))

    SvarSlett
  19. Så fine inspirasjonsbilder til jul...akkurat det jeg trenger nå! Er litt skuffet over julemagasinene i år :( Kom gjerne med flere! ;)

    Ha en fortsatt herlig kveld! :)

    Klem Anne

    SvarSlett
  20. Jeg likte lysekronen på nederste bildet...har lyst på en lysekrone en vakker dag. Rødt er en sommerfarge for meg =)

    SvarSlett
  21. Så flotte julebilder du har lagt inn..jeg sliter i år..vet ikke om jeg skal ha hvit eller rød jul. Rødt er utrolig koselig, men hvitt er renere og lettere..får se hva jeg velger den 1.desember, for da tar jeg av:))
    Ha ei god uke videre, klem;)

    SvarSlett
  22. Her var det ekte julestemning! Liker det :) Må ha litt rødt i jula, hvis ikke tror jeg litt av julesjarmen blir borte for meg ... Ihvertfall for ungene, de må nok ha litt av det tradisjonelle også :D

    Tusen takk, for veldig koselig melding jeg fikk i kveld, det varmet :)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  23. Hei! Takk for sist! Veldig veldig koselig:) Kjempe flotte bilder du tar! Ikke så mye rødt her hos oss. Men litt blir det nok. ;)

    Ønsker deg en fin onsdag!
    Klem fra Lotta:)

    SvarSlett
  24. Nydelige bilder, oser av JUL !!
    Kan nesten ikke vente med å pynte huset, selv om rødt ikke
    lenger er min favoritt julefarge :)
    Takk for koselig kommentar hos meg
    klem
    - ingrid-

    SvarSlett
  25. Jeg har holdt meg i skinnet ALT for lenge i år ser jeg, på høy tid med litt juleblogging...er jo bare så kjekk denne førjulstiden...og som jeg gleder meg, kunne spredd glitter på det meste....ha ha ha

    Jeg fikk Jorid til å flytte bloggen, men jeg valgte selv å gjøre resten selv, så da er det jo ganske kostbart, men i prisen ligger jo at hun kan hjelpe med utforming og slike ting også....Så det kan godt være at jeg må ha mer hjelp når jeg har funnet ut av WP...og det tar litt tid, men jeg følte for en forandring nå etter over 5,5 år på blogspot...


    Jeg håper at det er flere muligheter med WP, jeg må bare sett meg litt inn i denne typen først...

    Lykke til med valget Anette!

    SvarSlett
  26. Jag gillar allt, iår ska julen bli
    ganska så röd hos oss. Har varit mycket
    naturfärger några år. Första bilden tyckte
    jag nog allra mest om.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  27. Har koset meg her inne på bloggen din. Mye flott inspirasjon!
    Ha en riktig fin kveld

    Klem Miriam

    SvarSlett
  28. Hei...

    Takk for koselig hilsen på bloggen min :-) Du har mange fine innlegg, moro å følge med :)

    Ha en fin før julstid..

    Hilsen Monika

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!