onsdag 28. november 2012

Sort og hvit gaveinnpakking

Send pakkene tidlig slik at postkontoret kan rote dem bort i tide til jul. (Johnny Carson)

-Vil du være med så heng på, synger vi i Per Asplin sin julemusikal. Ja, nå er det bare å henge på for i tiden fremover blir det mange tips til hvordan pakke og pynte julegavene. Temaet i dag er sort og hvitt.
Dette brukte jeg til pakkene:

Sort og hvitt silkepapir
Hvitt, matt pakkepapir
Cellofan
Pakkepapir med noter
Sort satengbånd 12 mm og 25 mm
Sort papirbånd
Sort kartong
Sort og hvit gaveeske til navnelapper
Figurstanser - snøkrystall

Lykke til med pakkejobben!

Fin kveld til dere!

*
Anette Willemine

Foto: Sunhome
Cellofan trenger ikke bare benyttes når man gir bort vakre blomstergaver. Her har jeg først pakket gaven inn i silkepapir og deretter cellofan, og knytt på et satengbånd som prikken over i-en.

Noen av navnelappene klippet jeg ut fra en gaveeske som jeg hadde fra før. Mange av butikkene man handler i før jul sender med gaveesker. Disse kan du bruke til både julekort og til navnelapper.

I stedet for å bruke de vanlige pakkebåndene, har jeg her brukt et fint papirbånd som et alternativ.

Satengbånd er lekkert å bruke på pakkene, og gaven ser med ett eksklusiv ut.

Du kan enkelt lage dine egne navnelapper til gavene. Her har jeg stanset ut en krystall i hvit kartong. Figurstansere finnes i mange størrelser og figurer. Krystallen som ble stanset ut limte jeg på noen av pakkene som dekor. 

22 kommentarer:

  1. Så lekre gaver!!
    Disse ville jeg gjerne hatt under mitt juletre, hihi:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! det hadde passet hos deg også, :o)

      Slett
  2. Utrolig lekker innpakking. For en som spiller var papiret med notene ekstra fint!

    SvarSlett
  3. Veldig lekkert må jeg bare si:)
    klem

    SvarSlett
  4. Utrolig lekre. Lager og navnelapper/kort av esker og kort som jeg samler på. Elsker å pakke inn julegavene..hvert år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Inger! Ja, det er mange fine gaveesker som kan benyttes på nye måter. :o)

      Slett
  5. Nydelige forslag til gaveinnpakning !!
    Elsker sort og hvitt :)

    Klem Heidi

    SvarSlett
  6. WOW så snyggt! inslagningsidéer helt i min smak!

    SvarSlett
  7. Lekkert! Du er så flink:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Utrolig lekkert! Innpakkingen er jo en gave i seg selv! Jeg har kjøpt inn gråpapir med røde striper og ruter i år. De får hyssing rundt seg og gammeldagse pakkelapper - sånne som ble brukt for leeeenge siden. Koselige dem også synes jeg. Kos deg med dine juleforberedelser. Hilsen Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Berit! Gråpapir er kjempefint, jeg har også brukt det tidligere med hampetau og frisket det opp med litt grønn og rød pynt. :o)
      Er sikker på at dine kommer til å bli fine.
      Ha en koselig helg! Her går turen sydover i landet til min kjære svigermor i Kr. sand. :o)
      Klem til deg!

      Slett
  9. Herremin,såå lekre pakker !! :) Skal si du legger mye omtanke i dette :) Sort og hvitt er alltid lekkert.Jeg har ikke kommet så langt enda,må først finne noe å pakke inn :) Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Liv! Hi, hi, dette er bare til fotograferingen, og jeg har ikke kommet noe lenger enn deg. :o) Skal nedover til Kr. sand i dag for å besøke min kjære svigermor, og der kan det nok hende jeg finner noen julegaver. Markens, gågaten der, er så hyggelig å gå og handle i, synes jeg. :o)
      Ønsker deg en koselig helg! Klem til deg!

      Slett
  10. Superfine pakker du har laget
    Blir nok veldig fornøyde de som mottar gave fra deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Synes det er stas å lage vakre pakker. :o)
      Fin helg til deg!

      Slett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!